Uniwersytet Małego Profesora, czyli analiza transakcyjna w przedszkolu i w młodszych klasach szkoły podstawowej

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
19 października 2018

Miło nam poinformować, że od października 2018 działający przy Zakładzie Psychoprofilaktyki - Zespół Badawczy Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej, ruszył z nowym projektem wykorzystywania analizy transakcyjnej w edukacji. Jego autorką jest członkini ZBEAT dr Anna Pierzchała, która postanowiła wykorzystać w praktyce założenia AT w pracy z przedszkolakami i uczniami klas pierwszych szkoły podstawowej. 

Naczelnym celem inicjatywy jest wspieranie rozwoju kompetencji społecznych młodszych dzieci w zakresie umiejętności komunikacji, rozpoznawania własnych uczuć i emocji oraz uczuć i emocji innych ludzi (empatia), budowania pozytywnego obrazu siebie, a także umiejętności rozwiązywania problemów. Projekt realizowany jest w Prywatnym Przedszkolu „Skrzaty z Przyszłością” oraz w Prywatnej Szkole Podstawowej nr 5 w Sosnowcu. Patronat nad inicjatywą objął Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie, a patronat merytoryczny oczywiście Zespół Badawczy Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej.
Szczegóły projektu dostępne są na stronie: https://eat.ujd.edu.pl/ump/